Ruhunuzu canlandırın

OJ020-022

Soğukların yerini güneşli havaya bıraktığı şu günlerde, sebze meyve ağırlıklı beslenme programlarıyla uygulanan detokslar kadar, ruhu da detoksla canlandırmak gerekiyor. Yoğun iş temposu, kışın enerjisi azalan sosyal yaşam, soğuk hava şartları gibi nedenlerle yaşanan iç sıkıntısı, yaşantımızda dikkat edeceğimiz bazı detaylarla etkisiz hale getirilebiliyor. İlkbaharda ruhumuzun de detoksa ihtiyacı olduğunu belirten uzmanlar, konuyla ilgili görüşlerini paylaştı.

Öncelikle Stresten Arının

Yaşam kalitemizi büyük ölçüde ve olumsuz etkileyen stresten arınarak ruhumuzu canlandırmamız, yaşam kalitemizi yükseltmemiz mümkündür. Hayata uygulanabilecek bazı ufak değişiklikler yaşantımızda büyük önemli değişimler yaratabilir. Örneğin; olaylara çok yönlü bakmaya çalışmak, olumlu düşünmek, nedenlere takılmadan çözüm odaklı düşünmeye çalışmak, yaşanan her olaydan bir ders çıkarmak psikolojinin stresten arınmasına yardımcı olacaktır.

Hobilerinize ve Egzersize Ağırlık Verin

Sevdiğiniz işlerle uğraşmak stresi azaltmanıza yardımcı olur. Bu nedenle öncelikle nelerden hoşlandığınıza karar verin ve bunları düzenli olarak yapmaya çalışın. Daha önce düzenli egzersiz yapmadıysanız yavaş yavaş başlayıp giderek seviyesini artırabilirsiniz. Egzersizler ve hobiler, stresten arınmaya yardımcı yöntemlerdir. Egzersize, arabanızı gideceğiniz yerin uzağına park etmekle, asansöre binmek yerine merdivenleri kullanmakla başlayabilirsiniz.

Derin Nefes Alarak Rahatlayın

Derin nefes alarak, psikolojik ve fizyolojik olarak gevşeyip rahatlayabilirsiniz. Sırtınız dik olarak oturarak veya ayakta durarak, yavaş ve derin derin nefes alın. Havanın vücudunuza dolması ile birlikte karnınız şişecektir. Nefes alışınızı hissetmek için elinizi karnınıza koyun. İçinizi mümkün olduğunca havayla doldurduktan sonra birkaç saniye süreyle nefesinizi tutun. Sonra bir mum üflüyormuş gibi nefesi dudaklarınızın arasından verin. Nefesin vücudunuzdan dışarı çıkarken hissettiğiniz duygu üzerinde yoğunlaşın. Bu işlemi dört beş kez tekrarlayın ve sonra da birkaç dakika sakince oturun.

Fazla Kilolardan Kurtularak Depresyonu Kendinizden Uzak Tutun

Kış aylarında olumsuz hayat şartları, alınan kilolar gibi birçok sebep ile ortaya çıkabilen depresyon, kişilerin yaşam konforunu tehdit eder. Alınan kiloları doğru beslenme alışkanlığıyla vermek, düzenli egzersiz alışkanlığı kazanmak depresyona karşı yenilmemenizi sağlar.

Beslenme Alışkanlığızı Değiştirin
    • Sabah kahvaltısı yapın. Öğün atlamayın, ara öğünlerle günlük öğün sayınızı arttırın. Söz gelimi iki tabak yemek yiyecekseniz tabağın birinin yemek değil, salata tabağı olmasına dikkat edin.
    • Açık büfe restoranlarından uzak durun. Siparişlerinizi mümkünse tezgahtaki yemekleri görmeden verin.
    • Bol bol su için.
    • Mümkünse her gün aynı saatte kalkın.
    • Yemeklerden sonra dişlerinizi fırçalayın. Diş fırçaladıktan sonra muhtemelen canınız bir şey yemek istemeyecektir.

Düzenli Egzersiz Yapın

    • Sporu hayatınıza dahil etmek için özen gösterin. Egzersize vakit bulamadığınız ya da kısıtlı zaman ayırabildiğiniz takdirde ise günlük hayatınıza daha enerjik ve aktif hale getirebilecek ufak detaylar katın.
    • Açık hava yürüyüşlerini ve oksijenin yoğun olduğu yerleri tercih edin.
    • Kısa mesafelerde aracınızı kullanmayın, yürümeye özen gösterin.
    • İşyeriniz, eviniz asansörlü ise kullanmayın, merdivenleri kullanın.
    • Özellikle masa başı işiniz var ise arada yerinizden kalkıp ofisi dolaşın, gün içinde vücudunuzu hareketsiz bırakmayın.
    • Her gün mutlaka duş alın. Önce sıcak, sonra soğuk geçişlerde vücudunuza jimnastik yaptırın. Suyun terapi etkisini unutmayın.

ADRES

Head Office

Abdi İpekçi Cad. No: 61/6 Reasürans Han 2
Teşvikiye, Nişantaşı 34367 - İstanbul, TÜRKİYE

Branch Office

1732, No:4 Lamela B/1 Centre Skopje, Makedonya

TELEFON / E-POSTA

T (TR) :
0212 248 08 08

T (MK) :
+38923210321

Mobil :
0 (532) 452 57 24

WhatsApp:
+38970307529

Viber:
+38970307529

E-Posta :